Świąteczny stół Polaków nie taki tradycyjny? Po wielkanocnym śniadaniu...
Wpisany przez S.Z.   
piątek, 18 kwietnia 2025 12:56

Świąteczny stół Polaków nie taki tradycyjny? Po wielkanocnym śniadaniu pizza, a do sałatki wege majonez

Kulinarne rytuały są nieodłączną częścią wielkanocnych tradycji. Jednak czy na stołach Polaków jest miejsce tylko na tradycyjne dania? Jak pokazują dane Glovo – niekoniecznie. W Wielką Sobotę dalej chętnie korzystamy z zamówień na wynos. Dominują frytki, kebab czy pizza, ze wzrostem nawet o kilkaset procent w porównaniu do zwykłego weekendu. Z kolei w zamówieniach zakupów spożywczych pojawił się ciekawy trend. Do „wojen majonezowych” dołącza nowy konkurent w postaci opcji wege.

Czy Polacy są kulinarnymi tradycjonalistami czy może jesteśmy nieco zmęczeni typowym menu i poszukujemy innych, mniej konwencjonalnych smaków? Aby się o tym przekonać, Glovo przeanalizowało dane na temat zamówień dokonanych w świąteczną sobotę w porównaniu ze zwykłym weekendem.

Pizza na wielkanocną kolację? Czemu nie?

Choć święta kojarzą się z rodzinnym śniadaniem i tradycyjnym menu, coraz częściej stają się okazją do zamówienia jedzenia na wynos. Polacy wybierają wygodne, szybkie alternatywy, które pozwalają im spędzić więcej czasu z bliskimi, a mniej – w kuchni.
W zestawieniu zamówień złożonych w aplikacji Glovo w Wielką Sobotę 2024 roku wybija się kilka szczególnie popularnych pozycji. Niekwestionowanym ulubieńcem w kategorii fast food była pizza – klienci zamawiali ją kilkukrotnie częściej niż w zwykły weekend. Popularnością cieszyły się też gotowe kanapki, kebab (nawet 40% więcej zamówień), burgery, frytki oraz kawa i napoje kawowe.

Szybka dostawa także od święta

Glovo odnotowało również istotny wzrost zamówień w Wielką Niedzielę. W porównaniu z 2023 rokiem, liczba zamówień w Niedzielę Wielkanocną 2024 roku wzrosła o 23,5%. To wynik spójny z rocznym wzrostem Glovo na poziomie 25%, dzięki któremu platforma utrzymuje pozycję lidera rynku delivery.

– W Glovo wierzymy, że przyszłość gastronomii leży w przekraczaniu granic – nie tylko geograficznych, ale też kulinarnych, dzięki temu jesteśmy dziś liderem rynku delivery. Święta nie są już wyłącznie czasem domowej kuchni – klienci coraz chętniej sięgają po wygodne rozwiązania, które pozwalają cieszyć się chwilą – mówi Tomasz Suchodolski, Regional Director w Glovo. – Dla całej kategorii to bardzo pozytywny sygnał – konsumenci zaczynają ufać, że jakość i wygoda są dostępne również w dni, które jeszcze kilka lat temu były poza zasięgiem delivery. To też impuls dla partnerów – restauracji i sklepów – by planować specjalne oferty właśnie na święta. Warto też zwrócić uwagę na potrzeby osób, które nie obchodzą świąt – m.in. obcokrajowców mieszkających głównie w dużych miastach – dodaje.

Nowy gracz w „majonezowej wojnie”

W kategorii, która zwłaszcza w okresie świątecznym rozgrzewa dyskusję wśród Polaków, do walki dołączył nowy konkurent. Podczas gdy internauci debatują o preferencjach dotyczących ulubionych marek, w okresie okołoświątecznym widać zwiększone zamówienie majonezów wegańskich. Choć klasyczne opcje zajmują miejsca na podium, to warto odnotować, że jednego dnia majonez wege był najczęściej zamawianym produktem z tej kategorii w Glovo.


O Glovo
Glovo to pionierska aplikacja delivery, łącząca klientów z restauracjami, aptekami, sklepami spożywczymi i punktami partnerskimi. Założone w 2015 roku w Barcelonie firma Glovo jest pierwszą firmą technologiczną, zorientowaną na wpływ, działającą na 23 rynkach w Europie Południowej, Azji Środkowej i Afryce.Więcej informacji o Glovo można znaleźć na stronie: https://about.glovoapp.com/

/źródło - /

Poprawiony: piątek, 18 kwietnia 2025 13:12